AllationAllation
  • Forsiden
  • Dette jobber vi med
  • Kontakt oss
  • Vanligste spørsmål

Vi utvider med grafisk design

Publisert av Allation den 06/11/202206/11/2022

Hva betyr dette for Allation Invest og våre kunder? I hovedsak betyr dette at i tillegg til alt vi har tilbydd til nå, blir vi å kunne tilby mange løsninger innen design:

  • Logo, visuell identitet og komplett sammenhengende grafisk profil med et designmanual.
  • Illustrasjon, omslagkunst, og infografikk
  • Layout design og design for trykk
  • Emballasje og pakningdesign
  • Design for skilting og vei visning
  • Design for messer, konferanser og utstillinger
  • Design for markedsføring – digital og trykk

God design er et undervurdert, men nødvendig verktøy

God design er ikke bare fine bilder og fonter, det er et viktig verktøy for oppbygningen av bedriften og fundamental i kommunikasjon internt og eksternt. God design er med på å styrke merkevaren din. Det bygger troverdighet, det uttrykke profesjonalitet, og er med på å forsterke bedriften.

Som visuelle skapninger er mennesker mer opptatt av design enn vi tror. Visuelle minner lagres i hjernen lenger, og er også mye enklere å tilkalle. Dette er spesielt viktig når det gjelder førsteinntrykket. Å kunne bygge den grafiske profilen sammen med å skape web kan man mye enklere skape en helhetlig opplevelse. Med hjelp av en dyktig designer kan det skapes en visuell identitet som kommuniserer hvem bedriften er, som i tillegg vil være visuelt tiltrekkende for målgruppen.

Kontakt oss for pristilbud

Design prosessen

Planlegging og kartlegging

Resultatet er så god som strategien er. Kreativitet er uendelig, men ikke alle kreative løsninger passer for hver bedrift. Derfor er det første og viktigste steget å legge en plan og lage en strategi. Vi må vite hvem dere er, hva ønsker dere å oppnå, hvem dere ønsker å nå, osv. Vi gjør vårt beste til å spørre de rette spørsmålene, og veilede dere slik at vi kommer fram til den beste strategien, som igjen vil gi de beste resultatene

Visuell identitet og logo

Nå har vi avklart hvem dere er. Det neste steget er å visuelt kommunisere det. Dette betyr ikke bare en bra logo, men hele identiteten til bedriften. Et menneske er mer enn bare et ansikt, og en bedrift er mer enn bare en logo. Her er det snakk om å skape en brand, eller merkevare. Jo bedre og sammenhengende merkevare en bedrift har, jo enklere er det å nå sin målgruppe og bygge en troverdig posisjon.

Berøringspunkter

Alt av interaksjoner en forbruker har med et merke, er definert som berøringspunkter. Dette kan være veldig mange ting, men hver bedrift har bestemte nøkkel-berøringspunkter. Disse er de viktigste for den bestemte bedriften. Det kan være snakk om reklamer, sosial media innlegg, brosjyrer på en konferanse, emballasje på et produkt, osv. Alt må ha en sammenhengende design, ellers risikerer man at kunder ikke klarer å lage en kobling mellom produkt og merke.

Kontakt oss for pristilbud
Kategorier: Grafisk design
Stikkord: emballasjegrafisk designkonferanselayoutlogomarkedsføringmesseskilttrykkvisuell identitet

  • Forsiden
  • Dette jobber vi med
  • Kontakt oss
  • Vanligste spørsmål
Hestia | Utviklet av ThemeIsle